Maak werk van je roeping

"In het zakelijke verkeer wil ik een bijdrage leveren aan het Koninkrijk van God."

Ik ben coach en mentor voor ondernemers en professionals die hun werk willen verbinden met het verhaal van God.

Christiaan ging jou voor.

Dit is zijn testimonial:

Hoe werkt God door mijn professionele werk heen?

"Natuurlijk was ik al actief in mijn gemeente, maar hoe God door mijn professionele werk heen werkt, kon ik nooit zo goed concreet maken. Na dit coachingstraject heb ik dat veel helderder. Als digital consultant zorg ik voor goede digitale platformen. Maar ik wil vooral dat mijn werk eraan bijdraagt dat mensen tot hun recht komen. Ten diepste wil ik mensen zien door Gods ogen, als geliefd persoon. Ik doe dat door oplossingen te bieden waardoor dingen makkelijk, beter en sneller gaan. Dit wil ik ook duidelijk maken aan klanten, in presentaties en artikelen.”

Meer christenen in de wereld van digitale communicatie

“Bijna al mijn werkgevers en collega’s weten dat ik geloof en actief ben in de kerk, maar naar klanten heb ik dat eigenlijk nooit zo uitgesproken. Het is helemaal niet zo gek om dat eens iets wat explicieter te maken. Volgens mij hebben veel christenen het ook nodig om te zien dat ze niet alleen zijn. In de wereld van digitale communicatie ken ik maar een paar christenen, maar er moeten veel meer christenen zijn. Om die reden zou ik het tof vinden om met een aantal collega's uit mijn vakgebied op te trekken, elkaar te bemoedigen en te versterken.”

Meer verbinding tussen wie ik ben als kind van God en mijn professionele rollen

"Eerlijk gezegd heb ik het coachingstraject niet zelf gezocht. Benjamin benaderde mij. En gelukkig maar, want het heeft me dus zeker geholpen om meer verbinding te maken tussen wie ik ben als kind van God en mijn professionele rollen. Ook heb ik veel geleerd hoe ik Gods stem kan verstaan als het gaat om mijn professionele ontwikkeling. Ik heb opnieuw gemerkt dat God spreekt, dat hij mijn situatie kent en erdoorheen wil werken. Hij schakelt mij niet uit, maar zet me juist in voor zijn doelen.”

Gevoelig voor wat mij beweegt en hoe Gods Geest werkt

“Het viel me op dat Benjamin scherp luistert. Hij was sensitief voor wat mij beweegt en voor hoe de Geest werkt. Hij gebruikte vrijere werkvormen, er was ruimte voor gebed en hij gaf schriftelijke oefeningen mee ter voorbereiding. Hij legde soms ook de vinger op de zere plek. Hij vroeg door zonder door te duwen en dat heb ik erg gewaardeerd. Zo creëerde hij een veilige en vertrouwde omgeving waarin we in alle kwetsbaarheid in gesprek waren. Met Benjamin als coach en met Jezus als Heer.”

Christiaan Lustig, adviseur interne digitale communicatie, dienstverlening en samenwerking